fredag 26. april 2013

Hvisker vi?

I dag sitter vi rundt lunsjbordet og prater om det vi er opptatt av. En av gutta sier til en annen gutt at han skal hviske han noe etterpå. En av jentene sier umiddelbart at hun skal hviske noe til ei jente etterpå. Den voksne griper tak i det barna sier og setter i gang noen tankeprosesser om dette er riktig å gjøre. Jamen jeg skulle bare hviske at du er fin sier jenta, da svarer den voksne at det kan du gjerne si høyt for det er koselig for meg å høre. Barna får nok noe å tenke på, kanskje er det ikke så greit å være de rundt hvis man hvisker.  En annen voksen sier at "når jeg var liten så sa vi at den som hvisker den lyver", da kommer det kjapt fra en 4 årig jente ved bordet: "Det sa jeg når jeg var liten også".......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar