torsdag 3. oktober 2013

Sånn flygemann

Vi har kost oss med fiskeføtter, grønnsaker og potetmos til lunsj og er klare for å kle på oss og gå ut. Jeg sitter på gulvet på avdelingen og hjelper til med knappe igjen gjenstridige knapper, vrenge en og annen gensererm og gi glidelåsen i ei utejakke litt starthjelp.

En av treåringen kommer bort til meg og spør "kan du hjelpe meg med borrelåsen i dressen?" " Ja klart jeg kan hjelpe deg, men  skal vi dra igjen glidelåsen først?" Han titter ned på dressen sin,  ser på meg og ler.... "Det er jo ingen  borrelås, bare glidelåsen jo!" Sammen drar vi glidelåsen på dressen opp og han går for å legge noe i hylla si.

På vei ut av garderoben stopper han opp, ser på ryggen min (der to små vinger av glitter pryder genseren min) og utbryter "er du slik flygemann? Du har jo sånne vinger..." "Nei, tror du jeg klarer å fly med disse da?" spør jeg. Han titter en gang til på vingene bakpå ryggen min, rynker nesen og sier " neeeeei, de er jo så små da..."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar