onsdag 19. desember 2012

Hogne Moe, en av gjengen!

Her i barnehagen vår er vi glade i å synge. Og vi er så heldige, for vi har flere av de voksne som er glade i musikk, og vi har Guro, som er den som kan aller mest om musikk og som "kan" alle sangene vi spør om og enda flere også!!- så de fleste uker har vi tre musikksamlinger.

Og når vi til og med får storfint besøk fra en mann som har skrevet mange av de sangene vi er så glad i, ja da blir det ekstra stas og masse sang.

Mannen som kom på besøk heter Hogne Moe og han har bla skrevet bøkene "Jonas i jungelen", "Jonas snart skolegutt" og "Mia det er meg". Og "alle" har vel hørt, og kanskje sunget også, ABC-sangen.

Vi hadde det bare SÅ bra sammen med Hogne, og det tror vi han hadde også for vi har nemlig fått høre at han har skrevet om det på en nettside.

Sitat Hogne Moe:
"Var på Tjura barnehage i Grue i går for å synge med barna der. De var så flinke, men så har de Guro Lingaas innom flere ganger i uka og det blir bra.
Julenissen hadde vært der før på dagen, men han hadde maske så de slo fast at det var ikke den ordentlige nissen, bare en hjelper. Og de lurte veldig på om jeg var den ordentlige Hogne Moe.

Etter seansen kom flere av gutta bort til meg og lurte på om jeg ville bli med å kjøre lekebil, jeg var ikke vond å be og ble med. Da lener en av gutta seg mot meg og betror meg at pappan hans hadde skjegg på tissen. Jeg skjønte at jeg var en av gjengen."

Vi satt som tente lys og sang med - disse sangene kunne vi

Etterpå fikk vi utforske gitaren og snakke med Hogne

"Hvilken lyd lager denne strengen tro??"

Dess flere hender, dess mere lyd....
TAKK for besøket, og velkommen igjen! 
Imens så synger vi og spiller vi og lærer oss stadig nye sanger....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar