onsdag 29. september 2010

HØST OG SOLSKINN

For et vær vi har om dagen! Det er høstdager vi bare må nyte!
I dag har en gruppe barn laget kyllingwok i grillhytta. Kjempegodt var det. Vi nyter sola som skinner, kanskje spesielt vi voksne. Den varmer oss der vi koser oss med god mat. Barna er nok mer opptatt av månen som også er på himmelen så tydelig i dag. Ja, der er månen sier jeg og må først sjekke at den er der. Sola har jeg vært mest opptatt av. Jeg får deretter en liten innføring i at det slett ikke er en fullmåne, men en halvmåne. Bra observert tenker jeg og vi fortsetter å prate om forskjellen på blomkål og broccoli. Jeg liker ikke blomkål sier det ene barnet og plukker litt på den grønne pent stekte grønnsaken i koppen sin. Da er det fint at det du har er broccoli da sa en av de andre voksne. Så mens sola skinte og månen fikk sin oppmerksomhet spiste gutten sin broccoli og synes at det var helt greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar