onsdag 28. mai 2014

Hai i Gråbeinskogenbekken

Treåringen står der i regnbukser og gummistøvler og titter på meg med store øyne. Han spør om jeg har sett haien som svømmer i Gråbeinskogbekken med stor innlevelse og peker ned i vannet som sildrer forbi føttene våre, der vi står på hver vår side av den lille bekken.
Jeg kan også se haien, den lange tynne kvisten som ligger og vaker under vannskorpen.

Jeg spør om den har slike skarpe haitenner som vi har sett på ei t-skjorte i barnehagen. Gutten titter ned i vannet og så tilbake på meg før han viser fram sine egne tenner og sier, mens han "tegner" med pekefingeren opp og ned foran tennene "Den har mange mange MANGE skarpe tenner, sånn opp og ned!"

Gutten ved siden av treåringen stikker sin fiskestangpinne forsiktig ned i vannet og under "haien". Han vipper den opp og får den et stykke over vannet før den ruller ned fra fiskestangpinnen og forårsaker et plask ivannet - noe som gjør at guttene får kalde vanndråper i fjeset. De ser på hverandre, smiler og plasker forsiktig i vannet med hvor sin fiskestangpinne, mens de stadig titter på hverandre og ler. Det er gøy med haifiske i Gråbeinskogbekken!

Haifiske i Gråbeinskogbekken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar