mandag 13. januar 2014

Jeg elsker snø jeg!

Maurene trosset alle de kalde gradene som var ute, kledde på seg ull og varme dresser og tok turen ut i barnehagen på formiddagen i dag. Temperaturene gjorde at vi ikke gikk på skogestur, men det var kjempestas å være de første ute. For der lå snøen helt hvit og og uten spor....


"Se på meg!! Se det blir spor når jeg går i snøen!" maurjenta stråler der hun løper nedover mot sandkassa. Flere barn følger etter henne og de stopper opp og ser på sporene sine.



"Jeg kan lage engel jeg" sier en annen jente, se på meg nå! Hun legger seg på ryggen i snøen og armer og bein viftes med og soper bort snøen. "SE!", hun er tydelig stolt når hun reiser seg opp og studerer resultatet.


Snart er det fult av spor og engler i sneen i barnehagen vår. En av maurjentene kommer hoppende bortover mot meg i sandkassa, hun stopper opp foran meg. "Duuuu" sier hun, titter opp mot meg med røde roser i kinnene og strålende øyne, "Jeg elsker snøen jeg skjønner du!!" også hopper hun glad og fornøyd videre. Snart kjenner vi at det blir kaldt på kinnene - det er på tide å gå inn igjen, der det venter dansing i samlingstunden før vi finner fram matpakkene våre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar