mandag 19. november 2012

Lykken er å dele

Vi har  avsluttet dagens formiddagsmåltid og jeg sitter her med en så god følelse.
Mandager har vi matpakke og tursekk og det er alltid litt spennende hva som er i denne sekken. En seniorjente hadde med seg klementin og hun delte denne med flere ved matbordet inkludert voksne.
Jeg takket hjertelig og sa det er flott at vi kan dele.  Treåringen sitter og observerer det som skjer og jeg tar fram fruktboksen hans. Den er full av blåbær! Gutten tar opp et bær strekker hånda mot ansiktet mitt og putter den første blåbæren rett i munnen min. Ansiktet hans stråler og jeg kjenner jeg blir varm langt inn i hjertet... Etter det tar han noen blåbær selv før han tør å spørre seniorjenta om hun vil ha. Hun vil gjerne ha og spør om han vil ha klementin, her oppstår det en så herlig kommunikasjon og gjensidig glede over å kunne dele! En annen treåring har veldig lyst til å smake, gutten med alle blåbærene oppfatter dette og sender et bær over bordet. Han spiser noen selv og sender igjen bær til den andre gutten. To fornøyde gutter går fra bordet - de har hatt en herlig stund sammen ved matbordet. De har kjent på hvor godt det er å dele og bli delt med, de går ut igjen til leken med en god opplevese lagret! Jeg går videre i dagen med denne godfølelsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar