mandag 12. november 2012

Croissanter og sukkererter

Vi satt og spiste formiddagsmaten vår i dag og hadde som vanlig litt snakk om hva vi har i matpakka. Mandager har vi nemlig matpakke og drikke med i tursekken vår. Det er ganske spennende for de andre dagene lager vi oss mat i barnehagen.
Ei jente hadde polarbrød og det var ganske så spennende å vise det til alle rundt bordet. Hun var veldig fornøyd med at matboksen inneholdt syltetøy :-). Gutten som satt ved siden av meg hadde med seg kroasanger sa han, med et solid trykk på "k". Han hadde kroasanger med salllami. Jeg spurte om det var noe han likte godt og det kunne han bekrefte. Det tok bittelitt tid før jeg skjønte hva han hadde i matboksen, den franske uttalen var det jo egentlig ikke noe å si på! Aldri har jeg hatt croissanter i min matboks! Herlig tenkter jeg at matpakkenes innhold er litt internasjonalt. Når maten var fortært så snur han seg mot meg og sier: "Jeg har ertebokker også" Da tenkte jeg bare, her er Solungdialekta også.
Takk for maten sammen i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar