onsdag 16. mai 2012

Sosiale ferdigheter

Det er tidlig onsdag morgen og på den lille avdelingen, Knerten, er det kommet kun en gutt. Han har lyst å besøke gutta på den store avdelingen, Gråbein. Han har en liten bil i hånda si og går forsiktig over dørterskelen. Jeg tilbyr å bli med han inn, han smiler og tar hånda mi. Vi går bort til de store gutta på Gråbein og spør om denne store gutten fra Knerten kan få leke med de store kjekke gutta på Gråbein. De fire gutta som leker på bilteppe svarer et samstemt ja! (og jeg kjenner jeg blir glad). Gutten som er på besøk har lyst til å leke med store traktorer, akkurat da var alle opptatt så jeg foreslo at vi kunne hente en på Knerten. Da reiste en av de andre gutta seg opp og sa: "Jeg kan bli med deg jeg så finner vi en traktor og så går vi tilbake!" Gleden i den minste guttens øyne var tydelig. Jeg som voksen kunne bare trekke meg tilbake med et: "Så grei du er! Flott at du hjelper til og er en venn!" Snakk om god start på denne dagen. Seinere i dag skal vi øve til 17. mai. Jeg tror de to guttene skal få gå ved siden av hverandre i det toget :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar