fredag 4. mai 2012

Gifteklar? Eller kanskje itte?

Barna sitter rundt matbordet til lunsj denne fredagen og stemningen er veldig god:-). Det er mye latter og kommentarer. I det jeg setter meg ned er det en som forklarer at jeg sitter ved siden av henne og ved siden av han og at jeg da sitter i midten. Greit nok. På andre enden av bordet er det også en som gjør plass til meg. I dag sitter jeg her og kan sitte ved siden av deg neste gang sier jeg.`To prater om at de kan være venner selvom de ikke gifter seg og at de ikke skal gifte seg med hverandre.  Da er det en som kommenterer at vi kan gifte oss..... Da forklarer jeg at det kan jeg nok ikke fordi jeg allerede er gift og på Tjura kan vi bare være gift med en av gangen. Slik er det på Kirkenær også sier ei lita frøken litt kjapt, også på Kongsvinger sier en annen. Jeg bekrefter at slik er det i hele Norge. Kanskje pappa`n min kan gifte seg med pappa`n din sier ei jente til gutten ved siden av seg. Nei, det kan de ikke fordi de heter det samme svarer gutten. Jeg tenker litt på om jeg skal kommentere det, men neste setning fra gutten gjør at jeg forholder meg helt stille:
"Vi lar dinosauren og monsteret gifte seg!" Så, da er det løst :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar