onsdag 10. november 2010

Uteliv i nysnø

"-Kan vi riste snø av trærne i skogen, når vi skal på tur?"
Senioren tittet på meg med glittrende øyne, fulle av glade forventninger om en herlig tur i skogen...
"-Klart vi kan det!"
"Ja!! Åå, det kommer til å bli så moro!" Det var nesten så han klappet i hendene av begeistring, før han skynte seg bort til de andre som skulle på tur å fortalte nyheten.

Og selvsagt skal vi riste snøen av trærne når vi står under på en dag som denne. Hver liten gran og furu nærmest "skriker" etter å bli ristet. Det er jo ikke noe som er mer morsomt og frydfult spennende enn om snøen passerer utenpå dressen eller havner i nakken! Og jeg kunne igjen dele gleden og forventningene ved matbordet til lunsj, for da erklærte han høyt og tydelig at han elsket å gå på tur når det var nysnø på buskene! Herlig!!

Klare for litt snø....

Nesten som en snøstorm under buska der...

Jeg må jo si at forventningene til noen timer i skogen var litt større enn vanlig. Og vi hadde knapt kommet over Tjuraåa, på vei mot Sagerudskogen før den første lille grana ble ristet rein.Vel inne i skogen var det full fart, og når buskene ble for tykke slik at de ikke engang i fellesskap klarte å riste ned snøen var det mer enn velvillige voksne som bisto i ristingen. Vi ble vel nesten litt som barn igjen vi også...
Når ungene var fornøyde med å riste, klatrert de opp på noen store steiner og skled ned igjen... Utrolig hvor lett det går når det er snø opp på mosen.

Og det er så herlig med ny snø, alt blir så reint og virker helt urørt. Vi så både ekornspor og musespor på turen vår i dag.


Urørte stier...


På veien hjem med friske røde roser i kinnenen spurte jeg om han var fornøyd med dagen, senioren.
"Å ja! Det hadde vært SÅ gøy!!" var svaret jeg fikk. Og jeg kunne ikke annet enn å si meg enig i det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar