onsdag 20. juni 2012

"Jeg skal ha den røde traktorene jeg..."

"... og vennen min, han skal ha den gule han- da vi blir stor."
"Uenigheten" var stor blant maur-guttene forleden dag. Vi var på tur oppi Berit-skogen, men måtte bare stoppe og titte på den røde og den gule traktoren som står parkert i garasjene sine på veien opp i skogen. Og snart var det en livlig diskusjon om hvilken traktor som var best, og hvem som skulle ha hvilken traktor bare man ble stor. Noen var veldig klare på at de skulle kjøpe seg den gule, men de var ikke alene om å like den og det samme var det med den røde - dessuten var det viktig at kompisen var like enig i fordelingen....

"Den røde der er min!"
"Ne-hei, det er den ikke for den skal jeg kjøpe hvis jeg blir stooor!!"

Men etter en stund var vi blitt stort sett "enige" og vi tuslet videre oppover. Vi stoppet og tittet på både gran og furu og så litt på forskjellen på nålene. Og fant ut at furunålene stikker mye mer enn årets myke granskudd. Vi løp opp til den åpne plassen og gikk på en sti som gikk nedover i skogen, en av de voksne sa at hun viste om en sjørøverskute-stein nedi skogen. Og plutselig mens vi sang "Hivòhoi" det vi var gode for oppdaget vi den, den flotte flate tredelte sjørverbåtsteinen. Helt super for ivrige sjørøvere og en og annen landkrabbe.....

"Snart er skatten vår!"



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar